środa, 4 kwietnia 2012

Pierś kaczki z sosem cytrusowym

Dzisiejszy wpis czynię w trybie specjalnym - interwencyjnym!
Święta tuż, a okazało się, że na blogu nie ma przepisu na sos cytrusowy... skandal! Robię go od tak dawna, że wydawało mi się naturalne, że On tu jest.
Sos jest baaardzo zacny, a pochodzi z książki "W kuchni u Kręglickich". Sposób smażenia piersi pochodzi ode mnie (i też jest zacny).

Sos cytrusowy


szklanka soku ze świeżych pomarańczy
szklanka soku ze świeżych grejpfrutów
60 g cukru
skórka z pomarańczy otarta w cienkie paseczki (bez białego)
20 ml brandy (robiłem też z rumem)
Sok przecedzić, zagotować i zredukować do połowy. Dodać cukier i dalej redukować aż zgęstnieje. Dodać skórki, zamieszać wlać alkohol, podpalić i poczekać aż się wypali. Jeżeli jest za gęsty dodać trochę soku z pomarańczy.
 
Piersi kaczki naciąć w kratkę, przyprawić solą i pieprzem. Smażyć skórą do dołu ok 10 min na średnim ogniu. Wytapiany tłuszcz odlewać. Przewrócić i smażyć 2 min. Wstawić do piekarnika (180 st. C) na 4 min.
Podawać pokrojone w ukośne plastry i polane sosem...
 
Kaczkę widoczną na zdjęciach robiłem na występach gościnnych i zdjęcia są robione telefonem :( To chyba dlatego nie znalazły się do tej pory na blogu...

5 komentarzy:

  1. Mi tak kaczka smażona nie wychodzi nigdy. Jak ją obsmażam i podpiekam kilka minut, to straszna guma z mięsa mi się robi. Dopiero jak te piersi wsadzę w rękaw i popiekę ze dwie godziny, to się da jeść. O co to chodzi?

    Sos kapitalny. Wypróbowywałabym danie , ale się boję. Radź!

    OdpowiedzUsuń
  2. pierś z kaczki to moje ostatnie odkrycie - jest cudowna - po usmażeniu nabiera tego cudownego wędzonego aromatu - mniam! twój sos jako dodatek do kaczki musi być wyśmienity.

    pozdrawiam i zapraszam Jagienka

    OdpowiedzUsuń
  3. Dragonfly, dwie goziny ?!!! :-O
    Pierś kaczki musi być różowa w środku i nie lubi być zbyt długo smażona/pieczona.
    Spotkałem się jeszcze z trochę innym sposobem: 5 min na patelni skórą do spodu i 10 min w piekarniku, ale to też daje w sumie 15 min... Za długie smażenie powoduje gumowatość :(

    Jagienko, wprosiłem się :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi sie ten soso! W ogole kaczke bardzo lubie i sama nie wiem, czemu tak rzadko robie...

    OdpowiedzUsuń
  5. Robercie drogi, no właśnie u mnie to nie działa absolutnie. Dwie godziny w rękawie jak nic! Zwyczajnie nie mam talentu chyba do przygotowywania mięs.

    OdpowiedzUsuń