sobota, 6 lutego 2010

Palemki... znów ciasteczka!

No proszę! Ze słodyczy najbardziej lubię śledzie, a tu "znów" ciasteczka ... Moje potwory ciasteczkowe się rozbestwiły ... Pierniczki na święta, Rogaliki ... my chcemy jeszcze! Musiałem Znaleźć coś prostego i szybkiego, i takiego, żeby potwory też zagonić do roboty - Może im się odechce ...
Ciasteczka SA z mojej ulubionej "WYŚMIENITEJ KUCHNI francuskiej"
Zmiana Jedna z: "robimy ciasto francuskie" zamieniłem na "Kupujemy ciasto francuskie.
W malakserze mielimy orzechy włoskie migdały Lub Lub ... z cukrem, szczypta cynamonu i dodałem ja szczyptę anyżu. Rozłożone ciasto smarujemy rozmąconym jajkiem (interesujące określenie:))) i nakładamy mase Orzechowa cienka warstwa. I zawijamy. Brzegi do środka, ugniatamy, jajko, masa, Brzegi do środka, ugniatamy, jajko, na pół ... I powstały Waleczek kroimy ...
Piekarnik na 200 ul. C i 8 - 10 minut.

Ciasteczka są raczej półwytrawne niż słodkie, ale to nie przeszkadzało potworom ciasteczkowym ... Ciastka zostały pochłonięte zaraz po ostygnięciu ...


8 komentarzy:

  1. Wow! Palmiery! Uwielbiam! Kiedyś często robiłam, potem się przejadły. :D
    Pyszności Robercie serwujesz swoim potworom. :)
    Ps. Bardzo podoba mi się druga fotka. Mam słabość do wszystkich takich "idących w dal". :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam tę książkę bardzo dobrze, ale tych ciastek jeszcze nie robiłam. Przekonałeś mnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wierzyłabym, że Im się odechce :) Mnie by się nie odechciało ;) Lubię te ciasteczka, bo są banalne w przygotowaniu i można się nim cieszyć bez długiego oczekiwania na nie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Roberto, piękne Ci wyszły, jak z fabryki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki, starałem/liśmy się :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Faktycznie, coraz więcej słodkości u Ciebie :)
    fajne te palemki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam z orzeszkami wszelkiego rodzaju i każde ciastka! wyszły przecudne!

    OdpowiedzUsuń
  8. Normalnie "wezne" i zrobię, bo ma francuskie w lodówce. ;-)

    OdpowiedzUsuń